Online Marketing
Lean Consultancy Group
Online Marketing
Lean Consultancy Group
2011 - heden

Al sinds mijn begintijd als freelancer werk ik samen met de Lean Consultancy Group. Ik adviseer over en geef uitvoering aan de online marketing. Een breed begrip dat continu in ontwikkeling is. De centrale vraag is hoe online marketing een bijdrage kan leveren aan hun 50-jaren doel; het vergroten van het levensgeluk in Nederland. Een mooie visie van een bijzonder (mooi) bedrijf. Niet alleen een Great Place To Work, maar ook een Great Place To Work With.  

Infographics
Gemeente Amsterdam
Infographics
Gemeente Amsterdam
2016

Voor diverse afdelingen van de Gemeente Amsterdam vertaal ik actieplannen en processen naar overzichtelijke infographics voor intern gebruik.

Nieuwe website
Logos & Sophia
Nieuwe website
Logos & Sophia
2016

De eerste site van Logos & Sophia maakte ik in 2011. Een vernieuwing was daarom geen overbodige luxe. Het uitgangspunt was om de energieke, kleurrijke en inspirerende uitstraling van eigenaresse Susanne Graf niet verlorent te laten gaan.

logosensophia.nl

Vol tevredenheid i.s.m. Ursus Media

Visualisatie participatieladder
e-Democracy
Visualisatie participatieladder
e-Democracy
2016

e-Democracy werkt aan het vernieuwen van medezeggenschap. Zij hebben hun eigen model voor de participatieladder ontwikkeld voor ondernemingsraden. Dit model heb ik gevisualiseerd.

Logo
BestovU
Logo
BestovU
2016

BestovU spreek je uit als: Best of You. Wat is er nodig om het beste uit jou als individu, jullie als team of jullie als organisatie te halen om optimaal te presteren? Hoe kun je dat potentieel optimaal benutten? Tanja Oldenhof gelooft in een leven vanuit talenten en passies. Dat levert de meeste energie op. Verder gelooft zij dat buiten zijn (in de natuur, in een andere omgeving) een krachtig middel is om snel in contact te komen met die talenten en passies. Voor BestovU heb ik een logo gemaakt dat bij deze energie en passie hoort.

Logo, huisstijl & website
Gevoelige Kids & Gevoelige Coach
Logo, huisstijl & website
Gevoelige Kids & Gevoelige Coach
2016

Een mooi begin van 2016 voor Beatrijs Taminiau. Sinds 1 januari heeft zij een psychologenpraktijk voor gevoelige kinderen en jongeren. Een combinatie van speels en professioneel moest in haar huisstijl tot uiting komen. Naast haar logo en visitekaartje ontwierp ik in samenwerking met Ursus Media ook haar websites www.gevoeligekids.nl en www.gevoeligecoach.nl

 

WEBSITE
Psychologiepraktijk Carla Schellings
WEBSITE
Psychologiepraktijk Carla Schellings
2015

In 2010 maakte ik voor Carla Schellings haar eerste (en ook bijna mijn eerste) website. Anno 2015 kon deze wel een moderniseringsslag gebruiken....

carlaschellings.nl

Website i.s.m. Social Pepper

Ansichtkaart & opfrissen website
Bij Jans Bed & Breakfast
Ansichtkaart & opfrissen website
Bij Jans Bed & Breakfast
2015

Klanten van Bij Jans Bed & Breakfast kunnen voor-taan een leuk kaartje naar huis sturen. Daarnaast heeft de website een opfrisbeurt gekregen.

Website i.s.m. Ursus Media

Signing en programmaboekje
IDG Nederland
Signing en programmaboekje
IDG Nederland
2015

IDG Nederland organiseerde eind september 2015 de IT Innovation Day en IT Smart Cities. Voor beide congressen maakte ik de signing en het programmaboekje.

Advertenties
Anja Balemans
Advertenties
Anja Balemans
2015

Voor Anja Balemans, Praktijk voor Psychosociale Hulpverlening, maakte ik een serie van advertenties voor de lokale krant in Princenhage.

Datgeloofjeniet.nl
Logo & wielershirt
Datgeloofjeniet.nl
Logo & wielershirt
2015

Voor de jonge organisatie Datgeloofjeniet.nl ontwierp ik het logo en hun eigen wielershirt. De twee OO's in het logo springen eruit en komen nog eens extra terug op het shirt. Deze staan voor de wijd open ogen die je krijgt bij het horen van de activiteiten die zij organiseren.

Hun doel? Exclusieve activiteiten organiseren waarbij de luisteraars aan wie je het vertelt denken 'datgeloofjeniet'. Onlangs organiseerden zij de Bridge2Bridge, een dagfietstocht van Sas van Gent naar Londen, dat geloof je toch niet?

Logo, huisstijl & website
HR Talent Factory
Logo, huisstijl & website
HR Talent Factory
2015

HR Talent Factory gelooft dat door het goed opzetten en inrichten van bepaalde processen het talent rendement van de organisatie vergroot wordt. HR Talent Factory ondersteunt bij het (opnieuw) inrichten van deze processen om deze daarna weer over te dragen.

Basis van de opdracht is een mooie strakke uitstraling. De naam moet duidelijk naar voren komen en de opwaartse beweging van de spiraal staat symbool voor groeiend talent. In de uitingen wordt in de stijl van het logo gebruik gemaakt van visuals.

Bekijk de website hrtalentfactory.nl hoe dat er 'live' uitziet >

Website i.s.m. Ursus Media

 

Jubileumboek
Viggo
Jubileumboek
Viggo
2014

Samen met Viggo heb ik het ontwerp gemaakt van een 145 pagina dik jubileumboek voor hun medewerkers . Het boek is een 40 jaar durende reis met bijzondere verhalen, anekdotes en prachtige historische en moderne foto's. Het is een boek geworden dat medewerkers met trots aan hun familie en vrienden kunnen laten zien.

Logo, huisstijl & kennisbank
OR-KRACHT!
Logo, huisstijl & kennisbank
OR-KRACHT!
2015

OR-KRACHT! wordt dé plek waar OR-leden van de overheid kennis vinden die ontwikkeld is door OR-leden van de overheid. Passend bij de naam moest er een logo komen dat kracht uitstraalt. Daarnaast hebben we het online platform ingericht, www.orkracht.nl. Het is hét online kennis- en dialoogcentrum voor ondernemingsraden van de overheid.

Website i.s.m. Ursus Media

Website
Lean Consultancy Group
Website
Lean Consultancy Group
2014

De Lean Consultancy Group is een trouwe opdrachtgever en ik verricht voor hen meerdere grafische en communicatiewerkzaamheden. In het najaar 2014 maakten we i.s.m. Ursus Media een nieuwe, frisse website. De opdracht was dat de site beter moest passen bij de inmiddels sterk gegroeide organisatie, de professionaliteit en het 50-jaren doel: het vergroten van het levensgeluk van Nederland.

Bekijk de site >

Communicatieadviseur
De Voort Advocaten | Mediators
Communicatieadviseur
De Voort Advocaten | Mediators
2011 - 2014

Voor advocatenkantoor De Voort Advocaten | Mediators werkte ik één dag per week als communicatieadviseur. Dat begon in het voorjaar van 2011 toen zij door reclamebureau Schwung een nieuwe huisstijl hebben laten ontwikkelen. Om de lancering in goede banen te leiden en zo breed mogelijk bekend te maken ben ik ingesprongen. Later gaf ik ondersteuning bij diverse communicatie- en marketingactiviteiten binnen de organisaties door middel van advies en uitvoering.

Spel der godinnen
Machteld Stakelbeek
Spel der godinnen
Machteld Stakelbeek

Voor Machteld Stakelbeek maakte ik niet alleen het logo, de website en andere huisstijldragers. Zij ontwikkelde het Spel der godinnen (coachingskaarten voor vrouwen) dat ik mocht vormgeven. Alle aspecten van de vrouwelijke psyche komen aan bod in 7 godinnenkaarten met elk hun eigen symbool en 49 themakaarten met ruim 150 coachingsvragen. Een bijzonder mooie opdracht.